Saturday, March 7, 2009

kejamnya zionis lekanya kita

petang aku ditiup angin dingin dari balkoni rumahku..

hujan renyai baru berhenti membasahi bumiNya..

masih terlihat titisan air kadangkala jatuh ke tanah..

pokok-pokok ditiup angin lembut enaknya..

hati dan fikiranku tenang ditipu kuasaNya..

lantas mulutku mengucapkan Subhanallah..

aku akhirnya sedar Allah sangat sangat indah..

memberikan keamanan suci kepada diriku..




hatiku tersentak dengan berita-berita yang terpampang di dada akhbar..


"PALESTIN MUSNAH DIBEDIL ZIONIS"


"ZIONIS STILL BOMBING IN GAZA"


sedihnya dukanya merobek jiwaku tatkala melihat kanak-kanak


palestin tebunuh ngerinya oleh zionis laknatullah..


ibu-ibu yg menangisi pemergian anak kesayangan..


walhal aku senang hati menghirup udara aman disini..


sedarkah aku sedang diulit mimpi dunia?


sedarkah aku dengan rela hati membiarkan anak-anak kecil mati dibunuh?

diriku bangun! ayuhlah menentang musuh ALLAH..


bangunlah membina jati diri membawa islam bersama..


walaupun tidak dapat bersama warga palestin menentang zionis

tetapi hatiku sentiasa bersama kalian..

ALLAHHUAKBAR!
ALLAHHUAKBAR!

ALLAHHUAKBAR!


No comments:

Post a Comment